Hej allihopa! Fredag!!! Yay!!! Det är många av oss som har börjat ”deffa” kroppen för Beach 2016! Om du inte har börjat än, här är 15 bästa tipsen för att minska din kroppsfett! Skaffa dig nya rutiner med din kost och träning! Och satsa för BEACH 2016 resten av livet…

15tips

  • 1.Du bränner fett genom att skapa ett underskott av kalorier! Snälla! Banta inte! Det är vansinnigt att svälta kroppen om man vill bränna fett! Eftersom du kommer att leva hela ditt liv med din kropp måste du TA HAND OM DEN!!!
Set with fast food products on white background

MAT DU BÖR UNDVIKA!

  • 2.Ät bara när du är hungrig! Ät 5-6 gånger per dag men mindre portioner! Känn skillnaden mellan att vara hungrig och att vara sugen!
  • 3.Ät mycket frukt! De ger massor av nyttigheter! Visste du att frukt består av 90% av vatten? Frukt ökar både energiförbrukningen och fettförbränningen!
  • 4.Unna dig en dag per vecka där du kan äta VAD DU VILL! Men BARA 1 dag! Det kan vara svårt hantera denna dag som är ofta under helgen, eftersom en ”myshelg” består av fredag och lördag och söndag.
  • 5.Handla aldrig när du är hungrig! Annars är det lätt hänt att du lägger i korgen saker du inte hade tänkt köpa! Och ofta är det godis och chips det handlar om!
  • 6.Välj långsamma kolhydrater! Ät fullkorn ris, bröd, pasta eftersom de ger mer mättnad än vanliga ”vita” kolhydrater!
  • 7.Drick inte tomma kalorier (läsk, saft, alkohol) och kör med vatten istället! Du borde dricka runt 2 liter vatten om dan! Grönt te är också bra för fettförbränning!
  • 8.Köp aldrig hem stora förpackningar av det onyttiga ( till exempel chips, vin, godis…)
    Om du äter godis – välj en bra sort. Undvik choklad! Eller gör dem själv! Kolla mina recept, där kommer du säkert hitta nåt gott till dig! Super goda och super nyttiga!
  • 9.Öka på proteinerna och välj magra sorter! Ät Fisk, Kött, Ägg för de mättar mer än kolhydrater!
  • 10.Ät mycket grönsaker! De ger många nyttigheter och innehåller inte många kalorier!
  • 11.Välj rätt Fett! För att mår bra måste kroppen varje dag få tillskott av fett via maten! och också för att bränna fett måste du också äta fett!  Fett innehåller mycket energi! Därför måste du välja rätt fett sorter!  Ät och använd fett från olivolja, kokosolja, lax, nötter och frön.
  • 12.Rör på dig! På morgonen, promenera 45-60mn! Ju längre desto bättre! Om du inte hinner med långa promenader, kör kondition träning minst 20-30mn per pass!
    Men utför gärna mer träning än bara promenader exempelvis simning, styrketräning eller joggning är perfekta aktiviteter för fettförbränningen.
    Styrketräna minst 3 gånger per vecka då detta kommer öka din muskelmassa vilket i sin tur kommer att ge muskelvikt vilket gör att du bränner mer kalorier under hela dygnet OCH under vilan.
  • 13.Glöm inte din skönhetssömn! Fettförbränningen blir bättre om du sover gott!
  • 14.Sluta stressa! Stress leder till hög adrenalinnivå som motverkar fettförbränning!
  • 15.Tänk positivt och ha tålamod! Tänk på att en långsam viktnedgång ger bäst resultat.

Skapa dig en stark och hälsosam kropp, satsa på något hållbart och NJUT AV LIVET!

TREVLIG HELG YA’LL!